Best Drupal HostingBest Joomla HostingBest Wordpress Hosting

Belépés

70 éves Újszilvás

Kedves Újszilvásiak!

Igaz, 70 év nem olyan nagy idő egy település életében, mégis annyi minden történt azóta kicsiny falunkban, közösségünkben. A szentmiséken levetített, rövid képösszeállítással szeretnénk most emlékezni a régi szép időkre és bemutatni a jelent.

KÜLÖNLEGES ADVENTI KALENDÁRIUM ÚJSZILVÁSON!

AZ ÚJSZILVÁSI ÓVODA KONYHA 49. HETI ÉTLAPJA!

1 adag (leves és másodikféle): 935 Ft
Kiszállítás: + 185 Ft
Tel.: 06 53/ 387-027

49. heti étlap


2020.11.30.
Hétfő
2020.12.01.
Kedd
2020.12.02.
Szerda
2020.12.03.
Csütörtök/td>
2020.12.04.
Péntek
Ebéd Marhagulyás
Csipetkével
Káposztás tészta
Alma


Zellerkrémleves
Levesgyönggyel
Rántott csirkemellfilé
Rizibizi


Májgaluskaleves
Gyöngybabfőzelék
Sertés vagdalt

Lebbencsleves
Zöldséges pulykatokány
Párolt bulgur

Kolbászos burgonyaleves
Bolognai spagetti
Mikulás szelet

ADVENTI VESZÉLYEK

Ezen a vasárnapon kezdetét veszi az adventi időszak, elkezdődik a karácsonyra való készülődés, meggyullad az adventi koszorún az első gyertya, megérezni a fenyőkoszorú illatát, meghittebbé varázsolják a lakást fényfüzérekkel, mécsesekkel. Talán bele sem gondol, mindez mennyi veszélyt hordoz magával. Az adventi időszakban megkétszereződik a lakásban keletkező tűzesetek száma. Hogy mik a leggyakoribb kiváltó okok, és mit tehet a lakástüzek csökkentése érdekében? Olvasson tovább, és megtudhatja, de előbb tekintse meg az Országos Tűzmegelőzési Bizottság által készített videót, melyben láthatja, milyen gyorsan meg tud semmisülni egy élet munkája a tűz által, ha a lentebb leírtakra nem fordít megfelelő figyelmet (konténeres adventi videó).

A legtöbb tüzet a gyertyák, és mécsesek okozzák. Különösen figyeljen arra, hogy a kiszáradt adventi koszorú nagyon könnyen lángra kap, így tehát a gyertya alá mindig tegyen nem éghető alátétet, a koszorút ne a terítőre, hanem egy tűzálló tálcára helyezze, és soha ne hagyja felügyelet nélkül az égő gyertyákat.

Fontos, hogy csak megbízható helyről vásároljon fényfüzéreket. A rosszminőségű fényfüzér nem csak az áramütés, hanem a tűz kialakulásának lehetőségét is magában hordozza. Ha a korábbi években megvásároltat veszi elő, használat előtt mindig ellenőrizze sértetlenségét. Ha a vezeték, vagy a hosszabbító megtört, eldeformálódott, megolvadt, ne használja tovább. Éjszakára, vagy ha elmegy otthonról mindig húzza ki a fényfüzért a konnektorból.

A karácsonyfára soha ne tegyen gyertyát, vagy csillagszórót, mert a fenyő könnyen meggyulladhat, különösen, ha kiszáradt.
A karácsonyfát érdemes úgy elhelyezni, hogy legalább másfél méterre legyen a fűtőtesttől, kandallótól.

A karácsonyra jellemző még, hogy ilyenkor az emberek többet sürögnek-forognak a konyhában. Készül az ünnepi menü, közben csomagolják az ajándékokat, nagytakarítanak, hogy a lakás a legszebb pompájában tündökölhessen a vendégek előtt. Ebben a nagy kavalkádban elég egy kis figyelmetlenség, egy tűzhelyen felejtett olajjal teli serpenyő, és máris megtörténhet a baj.

Fontos, ha a zsír, vagy olaj meggyullad, azt soha ne oltsa vízzel! Helyette például tegyen rá fedőt, és kapcsolja ki a tűzhelyet. Nézze meg videónkat, melyben szemléltetjük, hogyan kell helyesen eljárni ilyen esetben:

https://www.youtube.com/watch?v=h9NJnIRI1v8
vagy
https://www.katasztrofavedelem.hu/application/uploads/video/videotar/3.mp4

Hogy időben észlelhesse a tűz keletkezését, érdemes beszerezni otthonába egy füstérzékelőt.
A füstérzékelővel a lakástűz hamarabb észlelhető!

https://www.youtube.com/watch?v=X4yTVfDjS0c
vagy
https://katasztrofavedelem.hu/application/uploads/video/videotar/4.mp4

Békés, boldog, biztonságos karácsonyi ünnepeket kívánunk!

Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Előzzük meg a fagy okozta vízhálózati károkat!

Újszilváson is elmarad a Karácsonyi vásár!

Kedves Újszilvásiak!

A Kormány 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelete a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről kimondja, hogy mindennemű rendezvény megtartása tilos, ideértve a kulturális eseményeket, valamint a karácsonyi vásárokat.

A szabályok értelmében, sajnos a 2020. december 5-re tervezett újszilvási karácsonyi vásárt nem tudjuk megrendezni, illetve idén, a házhoz járó Mikulásunk sem látogathatja a gyerkőcöket, hiszen most mindennél fontosabb egészségünk megőrzése, védelme. Az iskola és az óvoda intézményi berkeken belül dönt, hogy milyen módon tudja megtartani Mikulásváró eseményeit.

Megértésüket köszönjük!

Továbbra is vigyázzunk egymásra!

Községi Önkormányzat

Tájékoztató COVID-19 mobil mintavételi lehetőségről

Cegléd Város Önkormányzata tájékoztatja a Tisztelt Lakosságot, hogy

az Országos Mentőszolgálat

a Magyar Vöröskereszt Pest Megyei Szervezetével közösen

2020. november 21-én és november 22-én

10:00-16:00 óra között

a Toldy Ferenc Kórház területén, mintavételi szűrőbuszon COVID teszteléseket végez.

A mintavétel azon betegek részére elérhető:

1. akiknek háziorvosuk mintavételi tesztet kért, és azt az OMSZ rendszerében rögzítették;
2. akiket az OMSZ telefonon felkeresett és kérte, hogy menjenek be a mintavételi pontra, vagy
3. akik enyhe tüneteket mutatnak, de a Mentőszolgálat még nem jutott el a lakcímre a mintavétel miatt.

A vizsgálatra autóval érkezzenek (pl. utasként), szájmaszkot viseljenek és kövessék a helyszínen kihelyezett útmutatókat.

A vizsgálatra vigyék magukkal a TAJ kártyájukat és egyéb személyüket igazoló dokumentumaikat.

Első lépésként az orrból vett minta alapján COVID-19 Antigén gyorstesztet végeznek. Amennyiben ez a teszt pozitivitást mutat, úgy a páciens és a vele egy háztartásban élők járványügyi megfigyelés alá, karanténba kerülnek, a vizsgálat eredményéről a járványügyi hatóság és a háziorvos a járványügyi szakrendszeren keresztül értesítést kap.

Amennyiben a vizsgálat eredménye negatív, akkor az OMSZ munkatársai elvégzik a PCR mintavételét, melyet laboratóriumban vizsgálnak tovább. A PCR vizsgálat eredménye a szokásos módon kerül rögzítésre, ezzel kapcsolatban a beteg az Ügyfélkapun keresztül elérhető EESZT-ben vagy a háziorvosánál tájékozódhat.

Cegléd Város Önkormányzata

Élő adventi kalendárium Újszilváson!


TELEPÜLÉSEN BEJELENTETT VÁLLALKOZÁSOK KÉMÉNYSEPRŐ-IPARI ELLENŐRZÉSE

A mai nappal megkezdte Újszilváson a kémények kötelező vizsgálatát vállalkozások számára az AGRIA CAMINO Kéményseprő-ipari Szolgáltató Kft.

Az AGRIA CAMINO Kéményseprő-ipari Szolgáltató Kft. alkalmazásában a szolgáltatást HOMONNAI ANIKÓ kéményseprő végzi, a Társaság által kibocsájtott, szigorú számadású nyomtatványokkal, a Társaság által használ és logóval ellátott formaruhában, arcképes igazolvánnyal rendelkezve.

A kéményseprő mester tanácsai:

Pest megye teljes közigazgatási területén, minden településén a lakossági tulajdonú és vállalkozás székhelyeként be nem jegyzett ingatlanok és a társasházak kéményeinek ellenőrzését, szükség szerinti tisztítását minden esetben a Katasztrófavédelem kéményseprőipari szervezetének szakemberei végzik el.
Tekintettel az elmúlt időszakban a kéményseprés területén végbement változásokra, még sokan nem ismerik pontosan a szabályokat, ezért egy rendszerező közleménnyel segítjük az eligazodást.
A kéményseprők szempontjából az ügyfeleket két nagy csoportba lehet sorolni: a családi házban és a társasházban élőkre. Mindkét csoport tovább osztható két másikra: ahol nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet (vállalkozás) és ahol van. Vegyük sorra, mi a dolga az embernek, attól függően, hogy melyik kategóriába tartozik:

Aki családi házban él és oda nincs bejegyezve gazdálkodó szervezet (vállalkozás), annak a kéményseprés önkéntes és ingyenes. A kéményseprő akkor jön, amikorra a kéménytulajdonos időpontot foglal. Noha már nem kötelező a vizsgálat, érdemes a szilárd tüzelőanyaggal működő fűtőberendezéseket évente, a gázüzeműeket kétévente megnézetni szakemberrel. Az időpont egyeztetését a következő linken kemenysepres.katasztrofavedelem.hu/ugyfelszolgalat, vagy a 1818-as telefonszámon, a 9-es, 1-es melléken lehet kezdeményezni.

Fontos kiemelni, hogy a Katasztrófavédelem kéményseprői a szolgáltatást ingyenesen végzik, semmilyen esetben készpénz nem kérhetnek és fogadhatnak el az ingatlan tulajdonosától, használójától!

Érdemes tisztában lenni azzal, hogy ha az ingatlanunkba vállalkozás van bejegyezve és így vesszük igénybe a Katasztrófavédelem munkatársaitól az ingyenes kéményseprést azzal jogszabályt sértünk! Abban az esetben, ha a családi házba gazdálkodó szervezetet (vállalkozást) jegyeztek be – függetlenül attól, hogy az adott ingatlanba tevékenységet nem folytatnak - akkor a kéményseprés megrendelése már nem opció, hanem kötelesség, melyet kizárólag piaci alapon működő kéményseprőcégtől lehet csak igénybe venni!

Abban az esetben is kötelező a kéményseprés megrendelése, ha a bejegyzett vállalkozás éppen szünetel.

Attól függően, hogy milyen tüzelő-fűtőeszköz van a kéményhez csatlakoztatva egy-, vagy kétévente kell minimum ellenőriztetni, és ezért fizetni is kell. Indokolt esetben természetesen akár a kéményseprő szakember, akár az ingatlan tulajdonosa, használója is dönthet úgy, hogy ennél sűrűbben kívánja igénybe venni a szolgáltatást, tehát a jogszabályban előírt ellenőrzési gyakoriságoktól el lehet térni amennyiben ezt a biztonság úgy kívánja meg.

A BM OKF GEK honlapján a település irányítószámának megadásával elérhetővé válik azon kéményseprőcégek listája, amelyek jogosultak a tevékenység ellátására, ezek egyikétől kell megrendelni a munkát.

Aki társasházban él és oda nincs cég bejegyezve, ahhoz kérés nélkül érkezik a kéményseprő és két időpontot ajánl fel, amelyben ingyen elvégzi az ellenőrzést.

Aki pedig társasházban él, de a lakásába gazdálkodó szervezet van bejegyezve, ahhoz kijön a kéményseprő megrendelés nélkül, de pénzért dolgozik. Ha a lakásnak saját kéménye van, akkor a teljes munkadíjat, ha a lakás tüzelő-fűtőberendezését közös, un. gyűjtőkéményére csatlakoztatták, akkor a munka rá eső részét kell kifizetnie, például egy tízlakásos házban a teljes munkadíj tizedét. A múltban úgy tartották, hogy kéményseprővel találkozni szerencsét jelent. Ma sincs ez másképp. A tűzmegelőzés és a szén-monoxid-mérgezéssel járó balesetek megelőzése területén bizonyított a kéményseprők rendszeres ellenőrző munkájának fontossága. A szakemberek modern eszközöket, műszereket használnak, és a tűzmegelőzésen túl energetikai-, légellátási-, tüzeléstechnikai-, környezetvédelmi tanácsokkal is ellátják az ügyfeleket. Ha nincs semmilyen probléma, egy-egy kémény teljes ellenőrzése maximum 20-30 percet vesz igénybe. Ha a kéményt tisztítani is kell, valamivel hosszabb időbe telik, de a biztonság megéri a ráfordított időt. A munka elvégzéséről és az eredményről minden esetben tanúsítvány készül, ennek egy példánya az ügyfelet illeti. Ha a tanúsítványon szerepel hibakód, arról szóbeli tájékoztatást is kell kapni, a szakember által jelzett problémát pedig minél hamarabb, de legkésőbb a következő ellenőrzésig megfelelő szakemberrel kell kijavíttatni. Fontos kiemelni, hogy az 1-es, élet és vagyonbiztonságot veszélyeztető hibakódok esetében azonban azonnali beavatkozásra van szükség melyet kizárólag igazolt módon lehet csak elvégeztetni szakemberek bevonásával.

Fűtési technológiától függetlenül komoly veszélyt jelenthet a készülékek szabálytalan kivitelezése, illetve a karbantartás és a rendszeres műszaki felülvizsgálat elmulasztása. A szilárd tüzelésű (fa, szén, olaj) kémények esetében pedig nagyon fontos kiemelni a helyes tüzelési módot és a megfelelő tüzelőanyag használatát. Háztartási hulladékot, PET palackot, gumit, ruhaneműt vagy éppen festett, lakozott bútorlapot, nedves, gyantás fát eltüzelni azontúl, hogy környezetszennyező, a vonatkozó jogszabályok értelmében szigorúan tilos és akár pénzbírsággal büntetendő.

Ne feledjék, hogy a rendszeresen karbantartott fűtőeszköz nemcsak biztonságos, hanem gazdaságosabban is működtethető.

Érdemes a munkát időben elvégeztetni, hiszen a fűtési szezonon kívüli időszakban a kéményseprők kevésbé leterheltek, így otthonunk és szeretteink biztonságáról könnyebben tudunk gondoskodni.

Kívánok a település minden polgárának jó egészséget és természetesen, kéményseprő jó szerencsét.

Üdvözlettel:
Vámos Csaba
kéményseprőmester, ügyvezető
AGRIA CAMINO Kft.

NAV Közlemény - Időpontot kell foglalni az ügyintézéshez

A Kormányablakokban működő NAV-ablakokban 2020. november 12-től a személyes ügyintézéshez előzetes időpontfoglalásra van szükség. Ez összhangban van a Kormányablakok ügyfélfogadási rendjével, ami a Magyarország Kormánya által kihirdetett veszélyhelyzethez kapcsolódó kormányzati intézkedések betartását szolgálja.

A Kormányablakokban NAV ügyintézésekhez időpontot a https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_fogla... menüpont alatt foglalhat.

A veszélyhelyzet ideje alatt a gyors és rugalmas ügyintézéshez célszerű a NAV elektronikus szolgáltatásait használni. Az e-ügyintézésről a NAV honlapján a 32. számú, a telefonos ügyintézésről pedig a 33. számú információs füzetben olvasható további információ.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal